|
Sv: Prøver igjen: Vedlikeholdskosthold
Jeg begynner også å tenke på vedlikeholdskosthold, selv om det er ca 8-10 kg før jeg er i mål. For snart 2 uker siden var jeg hos ernæringsfysiolog og han mente at jeg trygt kunne begynne å øke karbohydrat andelen, og forklarte at undersøkelser viste at det for personer som er så nærme normalvekt var liten forskjell på slankeresultatene om man spiste 20 eller under 100 gr karbo pr dag. På et "normalt kosthold" inntas ca 700 -800 gr karbo pr dag.
Siden jeg trener, og fokuserer så mye på trening som jeg gjør mente han at jeg allerede nå kunne øke karbo andelen. Siden jeg mentalt sett ikke er helt klar for dette enda, ble vi enige om at jeg gradevis skulle begynne å øke når jeg er under 75kg, hvilket jeg er meget nært nå. Jeg må nok regne med at vekttapet går litt saktere, men det vil det kanskje uansett? Jeg kan jo uansett teste gradevis hvordan kroppen tåler flere karbohydrater, men venter til etter legetimen i august.
Utfra det jeg har lært om meg selv og kosthold, tror jeg at et Lindbergskosthold vil passe best for meg, og en måte jeg kan leve etter resten av livet. Jeg skal også spise smart slik at jeg holder blodsukkeret mest mulig stabilt.
Det viktigste for meg blir imidlertid å innhente meg selv, feks etter en helg med utskeielser må jeg ha en uke med hard innstramming. Det bør gå en varselklokke hvis jeg legger på meg mer enn 4 kg, og da skal det være full innstrammning til jeg er nede i ønsket vekt igjen. Vekten skal ALDRI igjen bli så høy som den en gang har vært. Hvor langt ned jeg kommer i vekt er enda litt usikkert, men jeg veier heller litt mer enn å alltid måtte kjempe knall hardt for å holde vekten
Målet mitt er å kunne lære meg å spise normalt, å kunne feks ta bare 1 stykke kake, eller å kunne gå forbi barnas matrester uten å "stjele", å kunne spise bare en posjon, eller å bare kunne spise litt pasta, eller litt ris osv. Siden jeg ikke er der nå, har min løsning vært å unngå matvarer og situasjoner hvor jeg kunne ha blitt fristet. Å snu denne tankegangen og handlingsmønster vil bli veldig vanskelig, men jeg har bestemt meg for å jobbe med dette det neste året.
Gratulerer så masse med flott vekttap , og jeg ønsker deg masser av lykke til videre!
Mål for 2007: tilbake til Match vekt 68kg og holde meg der, bli MILF, bli glad i meg selv og gripe alle muligheter!
|