Vis enkelt innlegg
Gammel 16-07-06, 21:10   #12
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan liker du kyllingen best?

Bruker masse kyllingbryst. Små "vanlige" til marinering og ovnssteking (lager egen marinade - lar de ligge en dag eller to og steker en økonoimnipakke 750 gram i ovnen 225 grader, 15 min på hver side), eller til fajitas og til Meretes Simsalabim, salater og wraps. Eller surre bacon rundt og fløtesteke. Store fra Strange til å fylle med godsaker (ost og bacon/skinke eller pesto, rød eller grønn f.eks.)

Ellers helsteker jeg gjerne Stangekylling, men den må være over 2 kg, helst nærmere 2,5. Stapper masse godt inni og under skinnet. (Jamie Oliver har noen knallgode forslag der)

Bruker litt salatkylling fra Prior også, men irriterer meg over at det som regel ikke er 200 gram kyllingkjøtt i - iallefall ikke de gangene jeg har veid. Jeg bruker 100 gram i hver salat på jobb, - og selv FØR jeg plukker vekk skinnfiller og bein er det skjelden mer enn 150-180 gram i pakkene.

Før hadde jeg dilla på de gule posene med krydrete kyllingvinger fra Prior, - utmerket mellommat og snacks, men de har sluttet å produsere dem.....