Vis enkelt innlegg
Gammel 16-07-06, 18:53   #2
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Prøver igjen: Vedlikeholdskosthold

Det lønner seg vel å gå gradvis over til vedlikehold opm du ikke er sikker på hvor mange karber/hva slags mat kroppen din tåler ?

Men min oppskrift er iallefall omtrent slik:

Frokost:
Et par Fiber rik/nøttenrød (tåler ikke mel så godt) med kremost eller pålegg i form av egg/skinke/oster + en grønnsaks del og et kokt egg eller to om jeg ikke har det på skiva. Eller Mock Danish pannekaka mi. Alt. 2 egg (1ss fløte) omelett med baconbiter/salami, vårløk, ost - eller eggerøre, m.a.o. eggerettet med masse godt oppi

Lunch:
På jobb: Salater med variasjon. Grunnsalat med blandet grønt, ruccola, agurk, paprika, vårløk, selleri, mangetouts, avocado, med enten kylling eller krepsehaler/reker + pesto eller oljedressing.

Hjemme: eggeretter (røre med røkelaks, omelett, mock danish (pannekake laget av philadelphia, egg og proteinpulver) eller wraps med variert innhold som skinke/ost/salat/rekesalat/kylling/røkelaks etc. (til wraps bruker jeg lavkarbo tortilla importert fra USA). Evt. det samme som frokost.

Middag:
På jobb bli det som jobb meny ovenfor, dvs. salat eller wraps. Hjemme blir det rent kjøtt, fugl eller fisk med tilbehør av forskjellige grønnsaker som broccoli, blomkål, rosenkål, ratatoui, neper, sopp, løk etc. Gjerne fløtesaus, creme fraiche eller rømmesaus.

Mellommåltider:
Cherrytomater, tomater, selleri med kremost, neper i skiver, Babybel. Solsikkekjerner, macadamianøtter, valnøtter, mandler.

Desserter:
Friske/frosne bær med vispet krem, sukkerfri gele med krem (begrenset), hjemmelaget is, lavkarbo ostekake, 10 gram Lindt Excellence 85%. Har ikke dessert hver dag altså - et par ganger i uken bare.

Drikke:
VANN - VANN -VANN -VANN - VANN og atter vann - med sitronskiver i !!!