Vis enkelt innlegg
Gammel 14-07-06, 04:32   #24
Fridolina
Seniormedlem

Fridolina sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 45
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

Sv: Hva med crohns syndrom og lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Iset

Selvsagt skal man diskutere sykdommen med legen sin, det skulle da bare mangle. Jeg tror ingen her inne mener noe annet. Det JEG mener og synes er litt vanskelig, er at mange leger jo "automatisk" følger ernæringsrådets anbefalinger og vil jo ikke anbefale noe annet til pasientene sine. Ernæring er jo ikke akkurat "hovedjobben" til en lege, de skal jo konsentrere seg om sykdom og medisinering! Så JEG ville heller brukt egen kunnskap og lett opp info på nettet feks, enn å bare snakket med legen min om en spesiell type kosthold, da ikke alle leger kjenner til eller vil anbefale noe annet enn SEF sine råd.

Du har rett i det,att det er viktigt att lete fram information, men jag skulle ändå ikke når jag har en kronisk sykdom begynne med en diet uten legens medvirkan..
Denne tråden begynnte med crohns symtom så jag må si att viss en crohns pasient får feil kost,så kan det bli katastrofala føljder!!!!
Kanskje lav-karbo kan hjelpe en del,som noen sier det står i boken om, men man må absolutt ikke" leke med elden" å eksprimentere med dette!!!

Va med å ta med informationen man har funnit till legen sin å be han lese det? Då kanskje han førandrer mening!

Men jag skjønner vad du mener Iset,men man må vare førsiktig speciellt med en tarm-sykdom

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat