Vis enkelt innlegg
Gammel 13-07-06, 19:16   #39
Melania
Seniormedlem

Melania sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Oslo
Alder: 48
Melania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snill

Sv: Gå fort ned i vekt

Opprinnelig lagt inn av Ebbamor

Kjære Wasabi!

Det virker som du ikke har satt deg inn i lavkarbo-filosofien med svarene du kommer med! Det du lærer på skolen, er ikke helt "vår" skole, for å si det sånn! Jeg må bare innrømme at jeg blir irritert og sinna når du kommer med påstander som viser at du ikke har satt deg ordentlig inn i hva lavkarbokosthold egentlig er!

Jeg tillater meg å spørre deg direkte: Er du her for å lære om kavkarbotankegang - eller er du her for å predike din egen kostholdsfilosofi?

Ærlig talt, dette svaret reagerer jeg på! Og jeg må bare innrømme at jeg blir irritert over ditt svar til henne. Det er rom for diskusjoner på dette foraet, men jeg har faktisk satt pris på at man kan diskutere og være uenig uten å rakke ned på andre.

ALLE er velkomne på dette nettstedet, og jeg for min del syns det er supert at en ernæringsstudent velger å lære mer om lavkarbo.

Lavkarbo er mer en svarthvit! Og det er faktisk mange på dette nettstedet som følger en lavkarbodiett som utfra ditt syn ikke vil bli sett på som lavkarbo. På et nettsted som dette er det viktig å ha respekt for at andre kan velge å kjøre en annen lavkarbovariant enn det du gjør. Vi er forskjellige, og folk tar forskjellige valg som igjen gir ulike resultater - lavkarbo dekker over mer enn at du kan sette 2 streker under svaret og si at slik er det. Ha respekt for at andre har ulike meninger enn deg.

Selv startet jeg min lavkarbo karriere med å gradevis kutte, ut og ned på ulike karbohydrat kilder. Jeg følte at jeg var på lavkarbo selv om jeg hadde havregrøt til frokost, selv om jeg hadde fullkornspasta til middag og spiste fedonbrød. I hverfall var dette kostholdet mye bedre enn det jeg hadde tidligere. Når jeg nå nærmer meg ønsket vekt kommer jeg gradevis til å gjenninføre litt karbohydrater for jeg er en av de som med hånden på hjertet kan si at jeg savner enkelte matvarer. Jeg har tatt masse tester og insulinresistenten min er gått kraftig ned, jo mindre jeg veier jo bedre ser det ut til at jeg tåler litt karbohydrater. Uansett må jeg passe på resten av livet hvis jeg ikke skal fyke opp i vekt eller utvikle diabetes, og kommer til å følge mine lavkarboprinsipper i det daglige. Du og andre vil antagelig ikke kalle mitt kommende kosthold for lavkarbo, men for meg og andre er det nettopp det.

Mål for 2007: tilbake til Match vekt 68kg og holde meg der, bli MILF, bli glad i meg selv og gripe alle muligheter!
Melania er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat