|
Sv: Hva med crohns syndrom og lavkarbo?
Opprinnelig lagt inn av Ebbamor
Og når leger flest ikke vet om fordelene med lavkarbomat for denne pasientgruppen ... mener du likevel at man skal lytte til legene? Hallo!!! Det er en tysk lege som har skrevet boka jeg refererer til. Les side 133 - 141 i "Bedre uten brød"! Hvilke andre behandlingsmetoder (uten bivirkninger) gir 80 % symptomfrihet? Jeg begriper ikke at man kan overse slike resultater bare fordi leger flest ikke har peiling!
Hvilke studier kan du vise til, jeef-micro, som viser at lavkarbokosthold IKKE er heldig for denne pasientgruppen?
Unskyld meg Ebbamor, men jeg har da aldri sagt at disse pasientene ikke skal spise lavkarbomat... Jeg sier bare at de bør gjøre det i samråd med legen sin.
Grunnen til at jeg mener dette er rett og slett for at dette er en alvorlig diagnose...
det jeg skrev om morbus crohn tidligere her var fra lærebøkene mine i sykdomslære, og var kun rene faktaopplysninger.
Du må ikke legge på folk uttalelser de ikke har kommet med
Jeg sa bare at et SAMARBEID med legen er viktig og det gjelder uansett kosthold man velger å følge med denne sykdommen.
Og den forskningen du viser til... hvor mange pasienter ble fulgt opp? hvordan ble studien utført? hvem sponset den? Og jeg sier ikke her at jeg ikke tror på den, for jeg har stor tro på lavkarbokosthold. Jeg tror bare ikke det er alt...
Sist redigert av jeef-micro : 13-07-06 kl 12:58.
|