Vis enkelt innlegg
Gammel 12-07-06, 19:53   #19
jankph
Seniormedlem

jankph sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 61
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Røde prikker på overkropp

Tenkte bare at jeg skule fortelle siste utvikling i denne saken. Etter å ha fulgt med på huden og kosten min et halvt års tid er jeg nå helt overbevist at utslettet kommer av et altfor strengt lavkarbokosthold. Etter at jeg la inn to karbekvelder i uken i tråd med NHE, forvant utslettet sakte men sikkert, selvom det faktisk tok mange uker før det var helt borte. Så reiste jeg på ferie i mai/juni og gav litt f... i lavkarbo, så derfor gikk jeg knallhardt tilbake til lavkarbo da jeg kom tilbake for en måned siden. Etter tre uker med minimalt karboinntak for å være helt sikker på at fettforbrenningen var der den skulle, begynte jeg igjen å få utslettet...men etter å ha karbet litt, er det borte nå. Mystifistisk... Det kan selvfølgelig fremdeles være at det faktisk er noe av maten jeg reagerer på, og ikke lavkarboen, men jeg tror ikke det. Velvel, jeg kommer ikke til å slutte med lavkarbo, for ned i vekt skal jeg, og jeg kjenner at helsen og energien og livslysten er mye bedre nå, men jeg har ihvertfalll lært kroppen min bedre å kjenne, og blitt mer bevisst på hva jeg stapper i meg.

God sommer!
Jan.

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat