Vis enkelt innlegg
Gammel 11-07-06, 07:47   #3
Goggen
Seniormedlem

Goggen sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan få bort røyklukt?

Det finnes et hokus-pokus-stoff som fjerner røyklukt, men jeg kommer ikke på hva det heter dessverre. Det brukes bla.a til å fjerne diesel-lukt i biler etc.

Men om du ikke finner det, bruk et sitrusbasert rensemiddel. Sprøyt/dusj hele sofaen, slik at det får virke en halvtime eller så. Deretter bruker du rensemaskina med bare varmtvann(om stoffet tåler det). Problemet er at røyklukta sitter ganske dypt, og det vil "svette" røyklukt lenge. Gog lufting er også en mulighet. Noen timer i sol og vind bruker å hjelpe.

Har selv brukt høytrykkspyler med bra resultat på bilseter. MEN: OBS, ikke bruk dysespissen for nært stoffet, da river du opp stoffet. Dette betinger jo at man har litt tid, og at sofaen får tørke i noen dager.

Hvis du spør i en møbelforretning vet nok de også om noen lure yips vil jeg tro.

Det ble ikke noe supertips dette, men lykke til!

Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat