|
Sv: Gå fort ned i vekt
Til frokost er det et must med karbohydrater.Det setter igang systemet og forbrenningen.Og man vil jo ta av vekt-ikke legge på seg!?!.. Det er større kjangs for å heller legge på seg når man ikke spiser en riktig frokost.
En god filosofi for å gå ned i vekt: spis frokost som en konge-lunsj som en prins og middag som en fattigmann...
Det med fetter bør dere være forsiktig med.Jeg har sett flere her inne som tror blindt at fett er bra for kroppen.
Men det kan bli for mye av det.Mettet fett er IKKE bra for kroppen.Det tetter igjen blodårene og øker kolesterolet (og det er bare noe av alt det negative ved mettet fett).Deriomot enumettet og flerumettet kan jeg anbefale i moderate mengder.
Protein er kjempe viktig-det er kroppens byggestener(oljen).
Karbohydrater er forbruksenergi (bensin),som du trenger som en god start på dagen.Kutt heller utover dagen.Selv spiser jeg ikke karbs 3-4 t før leggetid.
Rødt kjøtt er tung mat som bruker lang tid gjennom systemet (det råtner i magen).Det inneholder også mer mettet fett enn fisk of fugl.Fisk inneholder også viktige fettsyrer,og proteiner (som kyllingen også er rik på).
Og si at å spise ofte er for sukkerspisere er veldig feil.En som spiser sukkerholdig mat vil ha et blodsukker fall mye raskere enn 3 timer. Å spise kun 2-3 ganger om dagen er virkelig usunt.Fett inneholder mye mer kcal pr g,og mangler masse viktige næringsstoffer.
Iset: Du har sikkert gått ned i vekt,men jeg er redd for at innsiden din ikke er spesielt pen eller sunn.Du har mye mettet fett i kosten din.Dette er ikke lurt å holde på med i lengden.Det er ikke farlig å spise grønnsaker (og litt frukt),og det vil gi deg bedre livskvalitet.
Men..Det skal sier at du har mye fristende oppskrifer.. men selv ville jeg kun spist dette en gang i blandt.(max 1 gang pr uke).. Det er den ultimate åre tetter...dessverre..
Opprinnelig lagt inn av Iset
Unngå rødt kjøtt og spis havregrøt til frokost? Dette hørtes ikke akkurat så lavkarbo ut.
Dessuten kan man gå raskt og sunt ned i vekt uten å trene så voldsomt også, men da må man jo spise lite karbohydrater og mye fett. Jeg lå faktisk på 3-3500 kcal i februar, trente ikke ETT sekund og raste ned 10 kg på 7-8 uker. Men det gjelder kun når man spise liiite karbo og mye fett. Hadde jeg spist 3500 kcal på Ggrete Roede hadde jeg sett ut som en flodhest.
Det er bare "sukker-etere" som trenger å spise hver andre-tredje time, som Skaldeman sier. Kjører man lite karbo - mye fett trenger man ikke spise mer enn 2-3 måltider daglig, da holder blodsukkeret seg stabilt pga maten man spiser.
|