Vis enkelt innlegg
Gammel 10-07-06, 01:48   #13
Goggen
Seniormedlem

Goggen sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Gå fort ned i vekt

Ja det går sikkert an å lage en diskusjon om antall måltider

Jeg spiser i hovedsak 3 ganger daglig. Men ofte bare 2, og noen ganger 4. Jeg spiser når det kjennes riktig, og ikke etter klokka. Jeg kan f.eks hoppe glatt over frokosten og jobbe tungt fysisk i et par-tre timer. Spise lunsj, og middag. Jeg følger Skaldeman/Atkins og føler meg tipp-topp med det. Jeg blander inn karbohydrater når det passer slik, men stort sett seine karber fra grønnsaket etc. Vektnedgangen ligger på ca 1 kilo i uka, og det har det gjort i et halvt år. Det aller beste med et lavkarbokosthold er at trening/antall måltider ikke ser ut til å spille noen særlig rolle for min del.

Jeg tror at det med å spise flere små måltider er en "karbogreie". Jeg tror man skal spise når man er "sulten". Jeg setter det i parentes fordi jeg i 99% av tilfellene ikke er sulten. Jeg kan nevne et lite eksempel: Jeg ble operert i vår, og møtte fastende til operasjon. Etter operasjonen fikk jeg tilbud om brødskiver etc, men jeg takket nei. Hun på sykehuset kunne ikke forstå det og jeg forklarte at jeg ikke spiste karbo. Da tilbød hun seg å skaffe pålegg, men jeg takket fortsatt nei. Jeg var ikke sulten! Jeg fikk to glass vann og dro hjem. Sulten var så fraværende at det ikke ble spist før til middag. Hun som lå i nabosenga våknet og glefset i seg tre blingser. Hun var sulten!

Lykke til!

Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat