Vis enkelt innlegg
Gammel 07-07-06, 18:38   #7
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Varme/vekt/vann i kroppen

Hvis du har mulighet til det, så oppdaget jeg at jeg blir bedre om jeg står ved pulten min og går opp og ned på tå en gang i timen (eller når du kan) cirka. Jeg har en slik piult jeg kan heise opp og ned og kan godt stå og jobbe. Ergoterapeuten/fusioterapeuten vår kom med "kulematter" vi kunne stå på også. Han oppfordret alle, både de med og uten ryggvondt/nakkevondt og/eller hovne bein, å stå og bevege seg mer når det er mulig. Vet ikke om dette er gjennomførbart for deg, men OM du kan gjør det faktisk stor forskjell.

Alternativet er å gå til badagist, ta mål og kjøpe deg svindyre kompresjonsstrømper. (knestrømper rundt kr. 500 +/-) . Du kan kanskje først prøve med "flight socks" som du får kjøpt på apoteket..... Men de er jo like tjukke og ikke noe særlig i sandaler da....