|
Sv: Min vei mot bedre helse.
Gaarsdagen og dagens matinntak er ganske like naar med faa unntak.
Frokost (07:00): 28 g All-Bran Buds (med psyllium fibre)
30 gram Fibre One
15 gram mandler
7.5 dl sk. melk fordelt utover dagen
Mellommaaltider (ca 10.30 og 15.00): 2 x 100 gr Yoplait Source 0% yoghurt (sotet med Splenda). 2 x 7,5 gram valnotter (15 gram) blandet i yoghurten.
Lunsj (ca 12.30): 2 Ryvita Multi-Grain knekkebroed med 2 ss Philadelphia Salmon Cream Cheese.
Middag: 108 gram Pollock (slags torskefisk) dampet i mikroen.
God porsjon med blomkaal (blir aldri lei av blomkaal) og voksbonner. Tro det eller ei med jeg har ca 1 ss med ketchup og 2 ss med sennep (chilli sennep, sterk og god mmmm) paa gronnsakene. Underlig kombinasjon, men jeg elsker det.
Jeg bruker minimalt med salt saa det er vel derfor jeg liker aa ha andre smaker paa f.eks. gronnsakene.
Kvelds (20 tiden): 60 gram tunfisk i vann (silt av)
95 gram sild i tomatsaus. Tunfisken og sild i tomatsaus blir most sammen. Ser ut som noe fra Fear Factor, men faktisk veldig godt. Litt chilli sennep blandet sammen i denne mosen. Spises som det er.
Kalorier: 1310 Karbohydrater: 143 minus 42 gram fiber = 101 (33%)
Protein: 99 (35%) Fett: 45 gram (31%)
Karbohydratinntaket er paa vei nedover men ikke saerlig mer. Fettinntaket er mye hoyere enn tidligere, mye p.g.a. mandlene og valnottene. Proteininntaket er ogsaa noe hoyere. Dette med minimale justeringer i forhold til mitt tidligere kosthold.
Kommentarer mottas med takk. 

|