Vis enkelt innlegg
Gammel 06-07-06, 15:23   #4
BiggestLooser
Medlem

BiggestLooser sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Canada, tidligere Arendal.
Alder: 62
BiggestLooser har en fantastisk aura rundt segBiggestLooser har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Varme/vekt/vann i kroppen

Opprinnelig lagt inn av jomfrua

Joda, damen drikker masse vann....over det"minste anbefalte". Kaffe, jo, drikker to kopper om dagen. Det er et valg jeg har gjort. Ellers helt avholdende fra brus o.l.
Jeg tror nok ikke dette er farlig disse "ødemer" ved ankel-leddene. Jeg har alltid vært litt slik. Men akkurat nå så stusset jeg når jeg følte meg litt "oppblåst" i varmen.
Hva med disse kiloene som fyker opp og ned i hytt og pine..... hva er det som utgjør så stor forskjelle på +/- 1 - 2 kilo - når jeg spiser riktig og trener?

Vekta varierer ofte fra uke til uke baade opp og ned og sideveis. Det viktigste slik jeg ser der er det totale vekttapet fra maaned til maaned og ikke fra dag til dag eller uke til uke. Noen ganger kan man faktisk gaa opp ved aa spise for lite og man gaar paa sparebluss. Noe som ikke er ditt problem etter som jeg forstaar siden du gaar pa EAT og ikke paa en tradisjonell lavkalori diett.

En annen ting med oss damer er at naar mensen er i anmarsj og naar vi har det saa staar vi ofte stille eller legger paa oss p.g.a. mer vann i kroppen. Det er faktisk bedre aa bruke maalebaand for aa registrere minskende cm. Det er ofte jeg har gaatt ned 1-2 cm rundt midjen, men gaatt opp en kilo i vekt.

Odemer rundt anklene bor du faa undersokt av lege. Jeg har de siste aarene faatt det samme og legen har konstantert at jeg har noe som het venoes insuffisiens d.v.s. at veneklaffene fungerer ikke like godt lengre og trykket i venene oker. Det gir lekkasje av vaeske og blodlegemer gjennom aareveggen og ankler blir hovne. Jeg har ogsaa et forhoyet blodtrykk (flott regulert naa) som ogsaa kan medvirke til hovne ankler.

Jeg har faatt resept paa kompresjonsstroemper som jeg skal bruke paa dagtid. Foler meg plutselig som min egen mor og bestemor. Plutselig kommet i reparasjonsalderen. Jeg ville heller ha kompresjonstroemper enn vanndrivende tabletter da det disse tablettene torker deg lettere ut og tar med seg viktige naeringstoffer vi trenger.

Hvis du ikke allerede har vaert hos lege for dette saa vil jeg absolutt anbefale deg aa ta kontakt med lege for aa faa dette utredet.

Sist redigert av BiggestLooser : 06-07-06 kl 15:37.
BiggestLooser er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav glykemisk belastning. Svar med sitat