|
Sv: Lønne seg og skifte filosofi?
Fjonken,
Jeg ser at du ogsaa har kommet deg ned fra 125 kg. Det er flott. Naa svever jeg omkring 80 merket selv og det gaar saa mye tregere. Men det faar jeg bare akseptere, selv om det er frustrerende. Aar 2005 var et slags vedlikeholdsaar for meg, men jeg veide ca 5 kg mindre ved aarets slutt enn ved aarets begynnelse. Rett over nyttaar 2006 begynte mannen min og meg paa ny frisk og det gikk relativt raskt ned.
Jeg leste et sted at de 10 siste kiloene er de aller verste aa ta av for ikke aa snakke om de 5 siste. Et sted (husker ikke hvor) anbefalte kostholdsfilosofi endring som en strategi mot et langvarig vektplataa. For eksempel hvis man er paa et tradisjonellt lavkaloriopplegg gaa over til lavkarbo for en periode. Hensikten skal vaere aa gi kroppen en liten overraskelse og noe annet aa jobbe med.
Jeg holder for tiden paa med aa legge om til et mer lavere GI kosthold i haap om at det vil bedre regulere min diabetes og hjelpe paa vekttapet.
Jeg fant dette paa en kanadisk lavkarbo side: http://www.lowcarb.ca/tips/tips008.html
Sikkert kjent stoff for deg, men det kan kanskje vaere til nytte for andre med lignende problemer.

Sist redigert av BiggestLooser : 04-07-06 kl 22:01.
|