Vis enkelt innlegg
Gammel 25-02-04, 14:46   #2
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

I ABTB er det er tråd som heter "Excercise is non-negotiable", det anbefales også sterkt i boka. Trener du forbrenner du mer - så enkelt er det. Jeg tror det er 8-10 forskjellige sider i DANDR som omtaler viktigheten av trening. Men nå er det jo veldig mange som IKKE letter på baken i det hele tatt og kiloene renner av.

Sjøl sliter jeg med skiveprolaps/isjas og er avhengig av å trene ryggen hele tiden. Jeg og fysioterapeuten har funnet et program som hjelper for meg og som jeg kan gjøre hjemme. (Etter å ha vært støtte medlem på Sats i 3 år etter prolapsen)
Dessverre er jeg ikke flink nok...... Jeg bruker AB-slide og Smart-Gym.

SmartGym. Strikker i et sinnrikt system festa på døra. Anbefalt av fastlege fysioteroapeut da det ikke belaster muskler på samme måte som vekter. Tok den ned fra døra i forbindelse med jul og har ikke kommet i gang igjen ! Les om det here

Så bruker jeg den originale AB-slide. Det har vist resultater, jeg kan se antydningtil magemusker og hvis jeg skulker unna merker jeg de på ryggen med en gang. Jeg bestilte min fra USA. Sønnen min har samme problem. Kjøpte en til ham på Ellos, mye billigere, men det var en mer skranglete og ustødig versjon. Men han bruker den og merker og stor forskjell med/uten.

Jeg var deltids treningsnarkoman i mine unge dager - trente vekter og aerobic 3-4 ganger i uke MINST. Etter at ryggen begynte å skape seg har det blitt mindre og mindre. Jeg kan ingenting om trening og hva som er best, jeg har funnet MIN måte etter råd fra fysioterapeut. Og når det er vær for det spiller jeg golf 2 ganger pr uke. Det er god trening å gå 18 hull med 8 kg bag på ryggen. Alt etter hvor mange slag jeg bruker er det god trening å løfte opp, bære, sette ned, løfte opp bære - den golfbagen over 100 ganger i løpet av en runde ! Jeg har lært meg å løfte, bære og sette ned riktig og har aldri vondt i ryggen etter 3-4 timer !! Gleder meg til det blir varmt igjen !
Det er flott om noen som har greie på det kan komme med råd og tips til trening. Jeg er som nevt totalt amatør !