|
Levaxin har gitt meg maksimalt dårlig hukommelse
Siden jeg begynte å ta Levaxin i 2000 så har jeg fått "tåkehjerne". Ikke nok med at det er vanskeligere å huske ting, men jeg åpner munnen for å si noe, og så har jeg glemt et ord! Jeg husker pitterdø ikke hva det heter lenger. 
Jeg har alltid vært ram til å lese. Jeg lærte å lese i 4-års alderen og leste flytende som 5-åring. Det har blitt noe tyngre å lese også, men jeg har klart meg bedre med det, siden jeg har så godt innarbeidet leseteknikk. Men å lese engelsk litteratur har blitt mye vanskeligere. Stephen King har en "Dark Tower" - serie som bare kommer ut på engelsk, ikke oversatt til norsk. Jeg begynte på bok 1 og kom bare halvveis. Jeg er jo stor fan av SK, og de 2 bøkene jeg liker best er nettopp de som ikke er oversatt til norsk; "The Stand" og "It".
Og motivasjon til å gjøre ferdig noe, selv utholdenheten, mener jeg har blitt dårligere.
Det var helt forferdelig å bli operert og begynne på Levaxin, og tro at nå var alle mine problemer over. Det var da det begynte! Det er sikkert tusenvis av mennesker som tar Levaxin og som fungerer fint på det. Men for de som ikke er fornøyd finnes det ikke noe alternativ. Nå som Armour begynner å bli mer kjent, så går det an å få en endring på det. Jeg er sikker på at Armour blir å få på blåresept i løpet av et års tid. Det er en som har anlagt sak for å kreve å få Armour på blåresept, og vinner hun fram, så skaper det presedens i slike saker.
Jeg har brukt Armour i 16 dager nå, begynte med en mini-dose på 15 mg, delt på 2. Slik at jeg tok halvparten om morgenen og halvparten om ettermiddagen. Har øket med 7,5 mg i gangen, tar nå 45 mg. 30 om morgenen, 15 om ettermiddagen.
Og jeg merker bedring i hodet. Føler meg lettere i hodet, mer utholdende og fokusert. Ikke noen kjempeforskjeller, men jeg er forsiktig optimist.
Jeg snakket akkurat med ML, som gir meg råd om å skifte fra Levaxin til Armour. Hun har brukt Armour i 2 år, og kjent bedring sakte men sikkert hele tiden. Først nå mener hun kjenner full effekt av den. Det er ikke noe tryllemiddel som gjør en bra over natta. Hun har også et lavkarbokosthold som et tilpasset cøliakien hennes. Hun trener mye, spiser sunt, men har veldig vanskelig for å gå ned i vekt. Så jeg får se om jeg klarer å gå ned noe særlig. Det vil kanskje ta meg lenger tid, men jeg får prøve likevel.
|