Vis enkelt innlegg
Gammel 28-06-06, 17:29   #28
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan rengjør du stekeovnen?

Artikkelen det vises til (Fjonkens link) er fra 2001. Den er altså 5 år gammel. Siden den gangen har det skjedd en rivende utvikling i denne teknologien og kreftfare/strålingsfare er ikke lenger noe tema. Mannen til en tidligere kollega av meg jobber i Siemens konsernets forskningsavdeling i Tyskland nå, og der ar de jobbet veldig mye med denne problemstillingen. Det snodige er at det ikke på noe tidspunkt har blitt funnet noen som helst beviser for at induksjonstopper forårsaker hverken kreft, sterilitet eller skader på foster etc. Det er en teori at det muuuuuuuligens skulle kunne forårsake slike ting. Sånn rent teoretisk sett. Jeg har ikke detaljene her, men det er en del av de tingene jeg sjekket opp da jeg vurderte nye kjøkkenapparaturer.

Hvis man av disse årsaker ikke vil ha induksjonstopp er det selvfølgelig OK. Man velger jo selv. Og jeg kommer til å velge induksjonstopp fordi det rett og slett er mye lettere å jobbe med og det går raskere å lage maten. Jeg tror ikke på all skremselspropagandaen jeg leser heller..... mer skal jeg ikke si om det. Jeg gleder meg til å bytte ut gamle gryter og panner !

Har også vurdert den nye stekeovnen med denne fantastiske renseprosessen, men den var jo minst dobbelt så dyr som alle de andre ! Kan noen av dere som har en slik huske hva dere betalte og kanskje tipse meg om hva slags type dere har ?