Vis enkelt innlegg
Gammel 28-06-06, 13:05   #12
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 49
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Verdens feiteste mann

Opprinnelig lagt inn av Fjonken

Overvekta sitter i hodet og i gamle spisevaner. Noen tar ikke advarsler og gode råd til etterretning, men da har de kun seg sjøl å skylde på dersom de igjen begynner å legge på seg eller blir sjuke av feilernæring.

At det sitter i hodet er jeg enig i, at de 100% kan skylde seg selv er litt mer uenig i.
En tidligere bekjent av meg er slankeoperert. Han gikk ned endel før operasjonen, og mye etter, tilsammen mer enn 50 kg. Det er vel omtrent to år siden han ble operert. Problemet han møtte da var at han som var vant til å skjule seg bak et anonymt ytre og ikke var interresant for andre (mente han) plutselig ble attraktiv.
Etter over 20 år som "gammel ungkar" kom han ut av skapet som homofil. Problemet var at han fikk ingen veiledning i hvordan han skulle takle det nye livet sitt hverken som tynn eller som skeiv, og det siste jeg hørte var at han var på god vei inn i skallet og opp i vekt igjen...
Trist, men desverre sannheten for veldig mange... Særlig menn. Kvinner har ofte mer eller mindre bevisst et forhold til kosthold og ernæring opparbeidet gjennom slankekurer, veninneprat, dameblader osv. Menn har ofte ikke i nærheten av denne kunnskapen og fullstendig lost når de må klare seg på egenhånd.