Tråd: MBT masaisko
Vis enkelt innlegg
Gammel 26-06-06, 19:48   #4
Nena
Seniormedlem

Nena sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Nordpå
Nena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastisk

Sv: MBT masaisko

Sakser litt fra http://www.swissmasai.no/ (står masse der), om MBT-prinsippet:

"Den sveitsiske ingeniøren Karl Müller og et team av spesialister (leger og fysioterapeuter), har gjennom 10 års forskning klart å utvikle et unikt sålekonsept.

• Sålen har dempningsegenskaper som endrer ubehagelige trykkimpulser fra harde flater til å bli en myk og komfortabel rullende bevegelse!

• Sålen har instabilitetsegenskaper som gjør stereotype flater om til et variert bevegelseslandskap for den menneskelige organisme.
Sålens instabilitet vekker til live balanseresponser som, for veldig mange, har vært ute av funksjon pga manglende utfordringer i det moderne dagliglivet. Instabiliteten utfordrer kroppens stabilitetsegenskaper, og bygger opp gode stabilitetesfunksjoner f. eks i buk og rygg.
MBT skaper funksjonsfriske mennesker.

Basert på sålens egenskaper kan MBT karakteriseres som en ”antisko”. I motsetning til vanlige sko, som stabiliserer og beskytter slik at kroppen deaktiveres og koordinative egenskaper forringes, stimulerer MBT til økt motorisk beredskap og bedring av koordinative egenskaper."

De er i alle fall supre for min rygg, støtdempingen er fabelaktig (jeg går på veldig hardt gulv på jobb) - og så påstås det at man skal få fin rumpe av dem !!!!!!! Jeg lever i håpet .....

Nena
Nena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nena inspirert av Skaldeman, Lutz, OE... Svar med sitat