Vis enkelt innlegg
Gammel 26-06-06, 19:35   #1
BiggestLooser
Medlem

BiggestLooser sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Canada, tidligere Arendal.
Alder: 62
BiggestLooser har en fantastisk aura rundt segBiggestLooser har en fantastisk aura rundt seg
Thumbs up

Magasinet Mat & Helse

Jeg sitter her og surfer i en ledig stund paa jobben. Og jeg kom over magasinet Mat & Helse. Det er visst en online versjon og en vanlig papirmagasin versjon. Interessant lesning. Spesielt for meg som har diabetes type 2. Og det er svaert lavkarbo vennlig ogsaa.

Det er synd at for 15 aar siden da jeg fikk min diabetes diagnose ikke fantes opplysning og kunnskap om de diverse lavkarbo kostfilosofiene. Naa som jeg har faatt en begynnende nyreskade (lekker protein fra nyrene) og muligens diabetisk oyeskade ogsaa har jeg faatt inntrykk av at toget er gaatt for meg med tanke paa hoyprotein kost. Men det utelukker ikke at jeg vil fortsette min "forskning" i lavkarbo/ketolyse filosofier.

Selv om jeg folger en mer tradisjonell, offentlig vedtatt "Statens ernaeringsraad" type kostholdsfilosofi og har til naa gaatt ned over 45 kg med det betyr ikke dette at jeg tar den typen kostholdsfilosofi, som jeg folger, som den evige sannhet.

Adressen til overnevnte online magasin er: www.matoghelse.no

Jeg er rimelig sikker paa at dette magasinet er kjent for medlemmene her, men i tilfelle det er noen som ikke kjenner til det, nye medlemmer eller "lurkere" saa legger jeg ut linken.

Jeg skal iallefall prove aa se om legen min kan gi meg klarsignal til aa prove lav GI (Lindeberg) kosthold. Jeg har boka som jeg kjopte paa salg for noen aar tilbake.

BiggestLooser er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav glykemisk belastning. Svar med sitat