Tråd: abstinenser
Vis enkelt innlegg
Gammel 26-06-06, 17:48   #2
jankph
Seniormedlem

jankph sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 61
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: abstinenser

Huffåhuff...kjenner meg litt igjen der. Å slutte med karber er noen ganger som å slutte å røyke eller drikke, EN liten utskeielse er nok til å sprekke helt.

Gode råd har jeg egentlig ikke bortsett fra at du ikke må gi opp. Vel, men kanskje du skulle prøve å skrive her hva du spiser hver dag...også utskeielsene...det er utrolig hvor mye det hjelper og hvor disiplinert man blir når man vet at andre følger med.

Selv har jeg moderert lavkarbo-kostholde mitt noe og tillater meg et skikkelig karbemåltid til kvelds 1-2 ganger i uken, det holder suget mitt i sjakk. Dessuten blir jeg alltid så deilig trøtt av å spise karber. Andre vil sikkert være uenig med meg, men for meg funker dette helt fint.

Om det er 'farlig' å skeie ut med karber etter 3 måneder med ketolysekuren skal ikke jeg si noe om, men min erfaring er at det skal endel viljestyrke til for å komme tilbake igjen. Jeg er netoppp hjemkommet fra ferie, og der gav jeg absolutt f... i karbene, men jeg passet på ikke å blande fett og karber. Jeg kjente etterhvert at jeg liksom bare måtte ha karber hver dag...ikke bra, så det var tøft å komme tilbake til 'normalt' kosthold.

Jeg skulle gjerne ha mistet kiloene mine fra i dag til imorgen, men jeg vet at det ikke går. Da jeg begynte skulle jeg ta av 20kg på et blunk...nå skal jeg være fornøyd om jeg får det til i løpet av et år.

Som sagt, ikke gi opp, og ikke nøl med å stikke innom dette forumet når hverdagen er som mørkest. Selv har jeg funnet mye trøst og glede her. Det har hjulpet meg i alle fall.

Jan.

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat