Strafferunder
I dag har min mann bursdag, og jeg skal kjøpe et lite knallrødt minikjøleskap og sette i garasjen. Det har akkurat plass til en six-pack, og det kommer jo godt med alle kvelder der ute med de andre bilgale gutta i gata som "tilfeldigvis" stikker innom garasjen en tur. Jeg har selvsagt kjøpt øl til å fylle opp. Billig på Lidl, faktisk.
To av gutta i gata skal sette opp rød lysslynge og diskoanlegg på hele forsiden av huset vårt til mannen min kommer hjem fra trening i kveld. Vi eeelsker å bedrive practical jokes med hverandre. Når naboene kom hjem fra ferien i sommer, hadde mannen min og jeg kappet av et edelgrantre, satt opp i en fot og pyntet fullt opp med julepynt. He..he..he. De hadde overraskelses-party for meg sist bursdag, og den syke digre lysslynga satt i ett tre foran huset vårt en gang vi kom hjem en dag i mars.
(Nå kom nabo'n innom og sa at lysslynga var opptatt - en annen på jobben har bursdag...populær lysslynge, gitt)
48-49-50
Fredag er en bra dag, noe på tv selv om mann er opptatt med trening og bilprat i garasjen. Barn ser gjerne på Beat for Beat og ikke minst Kjetil og Kjartan-show. Vi skulle vel helst tatt det opp, men onga synes det er så utrolig voksent og koselig å sitte og se tv sammen med oss. Og da synes vi det er koselig og, da! Og så blir det natta, ses i morra, sov godt...
Ha en koselig fredagskveld!
marianne