Vis enkelt innlegg
Gammel 24-09-04, 13:05   #13
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Laks er den feteste fisken og det er iggen begrensninger. Vi kan spise all slags fersk fisk/skalldyr, all slags ferskt kjøtt, all slags fersk fugl !!! Vi spiser ikke såååå mye av det at fettet betyr noe !! En porsjon bør være mellom 150-300 gram og om man spiser variert kost ved siden av er det ingen fare !!

Man bør begrense noen behandlede varer sånn som røykt kjøtt - bacon / nitratbehandlet - det er også veldig salt og binder vann i kroppen. Nå er det jo begrenset hvor mye man orker å spise av bacon da !! Jeg kjøper bacon som er røkt på naturlig gammeldags måte hos slakteren. Vær forsiktig med pølser etc. Les innholdsfortegnelsen og se hva som er i eller spør hvis du kjøper hos slakteren. Jeg kjøper mine kjøttvarer hos slakter Idsø i Stavanger og de har oppslag over innholdet av alle varene sine.

Vær forsiktig med ferdig marinert kjøtt fra Gilde etc. hvis du ikke vet hva som er i marinaden. Det brukes en del sukker og det er jo ikke bra.

Av fisk/skalldyr er det igrunnen fritt frem, - røkelaks er bra, gravlaks er ikke bra (på grunn av at den som regel graves med sukker ). Vær forsiktig med ferdig marinert kjøtt hvis du ikke vet hva som er i marinaden. Det brukes en del sukker og det er jo ikke bra.

Kyllinger også fritt frem - spis !!