Vis enkelt innlegg
Gammel 25-06-06, 11:33   #38
nalana
Seniormedlem

nalana sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvor mange kalorier får du i deg?

Opprinnelig lagt inn av Karin

Men utover det - hvor mange kalorier jeg får i meg. . . ?

Do I care???

Nei - for både på Atkins og flere andre lavkarbo-greier, er akkurat det faktisk totalt uinteressant!

Her telles ikke kalorier, her telles karber. Og DER ligger jeg bra an.

Det er jo sant at man ikke behøver å telle kalorier når man spiser lavkarbo, men når man først har et tall, pga at man f.eks. har lagt det man spiser inn i fitday for å telle KARBER, så får man kaloriinntaket på kjøpet.
Og det er jo unektelig litt gøy å se hvor høyt det kan være, og at man allikevel går ned i vekt. Kan være artig å slå i bordet med under diskusjon med folk som fortsatt hører på ernæringsrådets utdaterte råd.
En setning jeg liker ganske godt er;

"Nå går jeg ned i vekt ja, og det er fordi jeg har sluttet å slanke meg, og fordi jeg passer på å få i meg mange nok kalorier og mye fett hver dag!"

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat