|
Sv: Må ha litt hjelp her...
Opprinnelig lagt inn av Nille
Arla sine og andre typer i marinade/krydret olje som finnes på super'n inneholder som regel (99 % av tilfellene) usunn olje (transfett).
Lillehammer ysteri sin kjenner jeg ikke til. Ganske ny, er den ikke ? Det sies den skal selges i alle ICA butikker etterhvert. De har en i saltlake også, men det står ikke oppgitt hva de har i oljen sin noe sted. De er pliktet til å merke pakka da. Det pleier å stå på glasset om oljen er kaldpresset. Det er nemlig en fordel de fleste ikke unnlater å nevne !
Oljen fra Arla og de andre er også god. Knallgodt krydder i. Det er ikke smaken vi snakker om her. Det hjelper lite at den er god om oljen er varmpresset, mettet/transfett/ødelagt og nettopp den type olje som setter seg på innsiden av årene våre og er helseskadelig.
Men med mulige unntak da: Fetaosten som ligger i saltlake er sunnest, IKKE den som ligger i transfett. Uten tvil
Takk for svar
Da er den sikkert ikke kaldpresset. Men jeg kan jo ringe å høre, så får man det jo bekreftet. Ja lyst! - serien er rimelig ny. Jeg var nettopp inne på nettsidene til de og ser de har en i saltlake og (den var selvfølgelig ikke tigjengelig i butikken mens jeg var der).
De har også fersk mozarella i lake, den brukte jeg på pizza her om dagen og jeg syntes at det smakte godt iallefall! 
|