|
Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye
Opprinnelig lagt inn av BiggestLooser
Jeg starta på 125 kg for over tre år siden. Nå veier jeg litt i overkant av 78 kg og har omkring 15-18 kg mer og ta av. Så jeg passer vel i denne kategorien "mer en 30 kg å ta av".
Jeg har "been there, done that" og har lært masse på veien ned. Spesielt har jeg lært betydningen av ordet "tålmodighet" og "hastverk er lastverk". Legen min sa på mandag at jeg godt kunne stoppe på BMI 27 siden BMI mellom 25 og 27 var å regne som kosmetisk overvekt. Det hadde ingen helsemessige konsekvenser. Hun sa videre at 60 kg kunne være for lav vekt for meg siden jeg har middels til kraftig benbygning. Jeg ligger akkurat på grensa mellom middels og kraftig. Men mitt hovedproblem er at jeg har mye bukfett og diabetes type 2. Jeg vil gjerne komme ned til en vekt der jeg ikke lenger trenger diabetes medisin.
Blodtrykksmedisin må jeg kanskje bruke resten av livet mitt siden til og med tynne folk i min familie har høyt blodtrykk.
Det er absolutt en utfordring å ha mange kilo foran seg. Men jeg har klart å bevise for meg selv (endelig etter mange mislykka forsøk) at jeg kan klare å ta av meg over 45 kg og at 15 kg mer er veldig mulig.
Jeg er kjempeimponert, bøyer meg i støvet og sier GRATULERER med flott innsats!