Vis enkelt innlegg
Gammel 22-06-06, 23:28   #63
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Lavt stoffskifte - hypotyreose

Sitat:

Ser du ble litt misfornøyd med uttalelsen min, og det er bare å beklage, er ikke her for å trampe noen på tærne.

OK. Liker bare ikke så godt å få råd (i en såpass bastant form) uten å ha spurt

Sitat:

Skrev også att den kunne være "ikke i form" så jeg skrev ikke at den MÅTTE være død.

Det blir bare en veldig negativ ting å si som ga meg et lite sjokk da jeg leste det...

At skjoldbruskkjertelen ikke er i form når man har hypotyreose er vel egentlig en selvfølge...

Sitat:

Har en hatt Hypo i over 6 mnd, (det har ett eget navn, husker det bare ikke i farta" så regner en med att det er for alltid, dessverre. Men en KAN ha det midlertidig og, men da somregel ikke no særlig over 6 mnd.

Nille her inne har hypotyreose, og hun har kuttet ut tyroxin med godt resultat. Det er ikke alt skolemedisinen har oversikt over. F eks effekten av lavkarbo... Det finnes mange sykdommer som regnes som uhelbredelige, men som folk blir friske/ bedre av ved å gå over til et hormonelt riktig kosthold og ved å benytte forskjellige former for "alternativ" behandling. Jeg selv er mye friskere nå enn da jeg startet på lavkarbo. Nå er ikke hypotyreose den eneste sykdommen jeg har, som jeg skriver over her et sted har jeg også problemer med binyrer samt kanskje noe mer. Det tar tid å bli frisk og jeg har et godt håp om at skjoldbruskkjertelen skal begynne å bli mer aktiv igjen på lang sikt.

Sitat:

Er bare interessert i å leve med hypo og i tillegg å gå ned i vekt, og ble litt engasjert da jeg så dette tema inne på dtte forumet.

Det forstår jeg

Sitat:

Går hos Oftebro, og i forhold til fastlegen min som jeg ikke er så fornøyd med, er jeg fornøyd med den oppfølgningen jeg har fått av han. Han er nøye, og jeg er veldig fornøyd med det.

Hva slags informasjon fikk du Scilla? Har lest andre steder att det er andre som ikke var fornøyd med han,men jeg har tenkt å følge "instruksene" hans og se om det virker. Jeg har hatt Hypo i snart 8 år, og var Hyper i 5 år før dtte, så uansett så har han masse interessant å tilføye kunnskapen min!!!

Jeg var bare hos ham to ganger, for jeg ble jo ruinert. Jeg fikk instruksjoner som de jeg har skrevt over. I tillegg skulle jeg holde meg unna alle melkeprodukter (men ikke korn...), og "trene hele tiden" (på det tidspunktet orket jeg knapt å gå hundre meter). Han tok mange blodprøver, og det var bra, men jeg syntes han var vel lettvint i sin behandling. Ingen papirer eller diettliste, bare en fem-ti minutters forelesning i hva han mente jeg burde spise og hva han mente jeg ikke burde spise, uten å ha sjekket meg i forhold til matintoleranser. Men jeg kan forstå at du syntes det var bra å komme til ham etter å ha fått liten hjelp fra lege tidligere. Dessverre synes jeg han skor seg på den mangelfulle kunnskapen blant allmennleger.

Jeg prøvde også å følge dietten hans, men det viste seg (for meg) å være en altfor begrenset og restriktiv diett til at jeg kunne følge den, i tillegg til at han ikke hadde noe dokumentasjon å vise til. Jeg har nå funnet, ved mye lesing og prøving og feiling gjennom flere år, omtrent hva som er bra for meg. Da jeg begynte på Atkins for to år siden ble det meste mye, mye bedre i løpet av et par måneder...

Men jeg skal ikke ta fra deg det du har funnet å være bra for deg. Om det hjelper deg, så er det svært bra!

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat