Vis enkelt innlegg
Gammel 22-06-06, 22:42   #58
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Lavt stoffskifte - hypotyreose

Opprinnelig lagt inn av trommis

Hvis du har brukt Levaxin i mange år så har du Hypotherose for livet.

Og da er skjoldbruskkjertelen din enten død, eller ikke i form. Og uansett må du nok gå på medisiner resten av livet. Hvis du er redd for kalsium-mangel(eller var det kalium?) så kan du få legen til å ta en blodprøve og sjekke, og eventult ta tilskudd om det trengs.

Hvis du slutter med medisiner, kan det ta fryktelig lang tid før du er tilbake til den formen du er i nå.

Lykke til hvertfall!!!

Da jeg begynte hos Oftebro hadde jeg ikke begynt på Levaxin.

Dette er en gammel tråd, og det er lenge siden jeg skrev dette, faktisk to år... Jeg vet at man kan ta blodprøve (men det er ofte ikke så enkelt som å ta en blodprøve når det gjelder kalsium, da vevet kan være kalsifisert, uten at det gir utslag på blodprøver). Men jeg har aldri sagt at jeg skal slutte med Levaxin, dette var det Oftebro som forespeilet meg. Det jeg tenkte på var at å bruke naturlig tyroxin var bedre i forhold til problemet med kalsium. Dette har jeg ennå ikke fått noe godt svar på fra en lege.

Men jeg setter liten pris på at du skriver at skjoldbruskkjertelen min er død. Det er den ikke. Og hva vet du egentlig om at jeg har hypotyreose for livet? Er du lege?

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat