|
Sv: Skritt-teller-dilla!
Opprinnelig lagt inn av Carisma
Hmmm, joa forsåvidt... Men siden jeg har prøvd utallige, mer eller mindre resultatløse, slanke opplegg i... la meg se.... 19 år nå (første da jeg var 11...) så har kaloriforbrenningsvisningen på treningsaparatene vært mitt "bevis" overfor meg selv på at jeg gjør noe positivt. Siden det sjelden syntes på vekt eller størrelse. Og jeg har alltid visst at det er ca tall. Men så lenge den øker, jobber kroppen hardere. Og så lenge jeg er en utålmodig person, og slanking er en treeeeeeg prosess, så trenger jeg sånne "instant boosters" å klamre meg til... 
Er enig med deg der Carisma. Kalorier ut er den eneste enheten som kan fortelle oss hvor mye energi vi har brukt på en treningsøkt. Dessuten er det en god drivkraft og motivator. Jeg sveiver blikket innom kaloritelleren når jeg trener jeg også. Det gir meg en indikasjon på om den inneværende økta er bedre eller dårligere enn den siste økta. Altså ser jeg framgang eller tilbakeslag på den måten.
Det er vel sammen fa... hvilke midler man bruker vel, så lenge det driver en framover mot målet. Noen teller skritt, noen teller lengder og rundetider, andre veier seg og måler seg og noen samler på utkalorier.. Samma sak alt sammen egentlig.
|