Vis enkelt innlegg
Gammel 23-09-04, 18:35   #3
Marianne
Livsdesigner

Marianne sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk
Thumbs up

Nå tror jeg at jeg ble eat-fan, jeg..."ler"

Opprinnelig lagt inn av donjuanwannabe

Er ikke helt inne på South Beach (el. Lindberg) men jeg kan jo prøve å si hva jeg vet, eller hva jeg tror jeg vet.

South Beach er mye likt Lindberg fordi filosofien er å kutte ned på fettet (i forhold til Atkins) (og karbo såklart), der Atkins (og Eat) heller foretrekker å kutte mer på karbo og har ingen restriksjoner på fett. SB har også faser som ligner Atkins, der du spiser veldig lite karbo i den første perioden for så å øke etterhvert. Men det er også den eneste likheten. Det er også mer varierte matvarer på SB i forhold til Atkins, særlig i begynnelsen.

Eat er Atkins. Jeg har gått Eat-kurs selv og kostholdsfilosofien følger Atkins-bøkene. Det var det som gjorde at jeg meldte meg på. På Eat spiser du maks 20 gram karbohydrater pr. dag de første 14 dagene og øker etterhvert. De har ingen restriksjoner på fett. De er også veldig opptatt av kosttilskudd og styrketrening. Jeg var veldig fornøyd med Eat-kurset, så jeg har ingen problemer med å anbefale det.

Lykke til med valg av diett.

(Jeg må quote for å huske alle detaljene.....)

Jøss! Så Eat er også fett+proteiner?!! Men er det ikke de som følger blodtypedietten, da? Dette hørtes jo kjeempeinteressant ut, og selvsagt er kosttilskudd viktig. Hvordan er de finner ut akkurat hva DU trenger av kosttilskudd, da? Eller går det mer på hva kroppen trenger i en lav-karbo/slanke/muskeloppbyggende periode sånn generelt?

I og med at diettene er så like og så forskjellige (bra sagt!), kunne jeg ønske meg å lage et regneark eller noe med sammenligninger. Det må jo være noe for noen av oss på karbojunkie! Sette inn alle matvarer i kolonne A, Atkins i kolonne B, south beach i kolonne C, osv. - og krysse av for hva man kan spise i de ulike fasene. Lettere å finne sin drømme-diett, da! Vel - Atkins må deles opp i induksjon og ikke-induksjon osv.
Åååh - det fikk jeg lyst til å prøve. Ville også hatt med hvor mye man kan regne med å gå ned i de foskjellige diettene......"ler".
Har sittet for mye ved pc'n i det siste, så med musesyken (ikke musepsyken...ha...ha) gjør at jeg får droppe å bruke timesvis på å legge inn dette nå. Men kanskje en annen gang...?

Men du, donjuan (jeg har lest at man skal tenke det man vil bli og ikke det man er - for tankene blir til følelser og handlinger - og voila! så blir man på sikt det man vil bli...ja, ja - digresjon), derfor kaller jeg det donjuan - for det er vel det du vil bli... )hvorfor går du ikke på det nå, da? Er det kun ett kurs, men er det ikke noe oppfølging på disse kursene? Det burde det vel være hvis man skal klare å fortsette med det, klart alt er lett(ere) mens man går på kurs.

Jeg gikk inn på siden til Eat nå, og fant raskt ut at de ikke hadde kurs i mitt hjemområde. Kanskje jeg kan bli kursleder, fant jeg også ut - men nå må jeg gå inn og lese og lære litt først, tror jeg...ha...ha

Takk for innspill i en hittil trøtt, treg og uinspirerende dag for meg! Tjohei! Ikke nå lenger. Jeg bare MÅ ha det (noe å engasjere meg i, altså). Nå ble det Eat!!!

PS - jeg leste i Mat & Helse om en ildsjel som hadde begynt å lage lav-karbo.mat og selge/sende til folk! Fantastisk, men jeg tror ikke han sender her i distriktet, og jeg tror det blir DYRT! å kjøpe ferdigfrokst, ferdiglunsj, ferdigmellommåltid og ferdigmiddag til fire personer i døgnet, liksom...
Men ellers er det jo genialt! Prøvd det, donjuanwannabe?

Ha en inspirerende kveld!
marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat