|
Sv: Bukplastikk-ferdig operert!
Jeg vet ikke mer enn det jeg har lest meg til og hørt fra de som har vørt i prosessen, men vet iallefall at:
- du bør være tilnærmet "ferdig slanket" - dette fordi det er en stort inngrep og det ville jo vøre dumt å få enda mere løs hud ETTER operasjonen.
- det er mange leger som setter en "vektgrense", dvs. at du må veie under enn viss vekt for å få operasjon (se Snoopyjentas tråd)
- du kan søke å få det dekket av det offentlige om du har 15-20 cm "fettforkle" og dertil tilhørende plager
- hvor lang tid det tar fra konsultasjin til opreasjon kommer an på kapasiteteten og hvor lange ventelister det er. Det er fritt sykehusvalg og det kan kutte ventetiden slik, men det kan bety lang reise da
ellers kan du lese masse info HER om tiden før og etter operasjon. En kollega av meg er operert i Stavanger (linken) og er kjempefornøyd. Selv har jeg vært til konsultasjon hos samme legen som opererte henne ang. hud/arr problem. Han er skikkelig dyktig og seriøs. han sier det som det er og opererer ikke/setter ikke ei sprøyte om han ser at resultatet ikke blir vellykket. (Meg anbefalte han en helt annen og rimeligere arrbehandling enn huspleiere etc jeg har vært hos med problemet - jeg starter til høsten - men det er en annen tråd).
Men snakk med fastlegen din. Å starte prosessen tidlig kan da ikke være negativt !