|
Sv: Å trene
Opprinnelig lagt inn av susanna
Jeg vet at man ikke skal trene på ketolysekuren (spes ikke aerobic å slikt)
Menjeg har såå lyst å trene. Meldte meg inn på et treningssenter for nesten 4 måneder siden og har trent 3-4 ganger i uka hver uke siden mars. De siste 2 ukene har jeg ikke vært innom.
Jeg vet det advares mot treningn men jeg merker til nå ingenting på kroppen. Ikke fiskeånde, ikke melkesyre i musklene, ingenting egentlig. Stixen er svak rosa og jeg ligger på 15 karber pr dag (noen dager er det blitt litt minder men prøver å holde 15 (de første dagene var jeg litt over)
Kan jeg prøve meg på en lett aerobic-time?
F.eks en time med 30min aerobic og 30 min styrke? (da er det ikke "hopp å sprett" i 60 min i hvertfall)
Synes det er litt bortkastet å betale så mye på treningssenteret å ikke kunne bruke det, men hovedgrunnen er at jeg har kjempelyst å trene.
Begynnte å trene for å slanke meg, har gått ned sakte men sikket ved hjelp av masse trening og sunt kosthold (ikke lavkarbo)
Føles derfor rart å begynne på ketolysekuren å bli nødt til å kutte ut hele treningen...
Hjelp... treningsfoten min verker etter å hoppe å sprette pippelitt ihvertfall 
Det advares mot hard trening dersom man er utrent fra før og kjenner de signaler kroppen gir. Er du godt trent fra før vil du sannsynligvis tåle tilnærmet samme mengde trening som du gjorde før. Er du ikke så godt trent må du prøve deg frem.
Det som er viktig er at du lytter til kroppen og ikke tar deg helt ut. I begynnelsen vil man kanskje tåle mindre og bli svimmel og uvell, - det betyr STOPP. Lytt til kroppen og tren så mye du orker og kroppen din vil ! Det er mange her inne som opplever at de får MER energi og orker MER når de går på ketogen diett.