Vis enkelt innlegg
Gammel 17-06-06, 10:47   #63
Bea
Medlem

Bea sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Alder: 55
Bea har en fantastisk aura rundt segBea har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Beas slankedagbok

Å, så koselig Nille!
Takk for trøstende ord og tanker

Ja, lavkarbo må det bli, men akkurat nå er nok ikke riktig tidspunkt nei. Men hun har fått beskjed om å endre kosthold, fordi tarminnholdet er veldig flytende og surt. (Håper ikke det ble for sterk kost ) Og det er jo heller ikke bra for en med stomi. Men hun mener da at masse pasta og brød er tingen, fordi det binder magen Jeg snakker om en dame på over seksti, som er på nippet til å få diabetes!! Jo, jeg må innrømme at jeg er frustrert.
Feilen hos mine foreldre er at de tror jeg kommer valsende med en slankekur midt oppi alt liksom. De mobber jo meg fordi jeg har tatt av, har aldri fått en positiv kommentar. Helt sant! Og pappa er verst!
For eksempel traff jeg mine foreldre i bilen utenfor sykehuset. De satt i bilen, og jeg snakket om løst og fast. Alt ok, helt til jeg spurte om hun hadde tenkt noe på det jeg hadde sagt om mat, og hvordan det kan påvirke kroppen. Da kjørte de bare!
Lurer på om jeg skal kjøpe "Bedre uten brød" boka, jeg. Sånn for min egen del også. Har lest mye positivt om den, men har aldri lest den. Blir bare ketolyseboka for meg
Er litt opptatt av dette med mat og helse. At kosthold kan endre sykdomsbildet og velværet for folk med mange forskjellige lidelser. Kjempespennende!

Og meg selv? Har selvfølgelig gått opp igjen. Tre kilo i pluss... Men en ned igjen når jeg veide meg i morrest.
Jeg blir litt lei meg, men nå tror jeg at stress er en av årsakene. Har slutta å mase med disse kiloene, ettersom jeg vet at dette ikke lenger er en kur, men et livslangt kosthold.
Blir likevel forundret.....
Og skulle så gjerne ned de siste 10-15 kiloene......

Bea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat