Vis enkelt innlegg
Gammel 15-06-06, 18:50   #47
Merete A
Medlem

Merete A sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Fredrikstad
Alder: 62
Merete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlysMerete A er et fyrlys

Sv: Kostholdet om 100 år?

Jeg oppdaget nettopp at trådene her inne gikk over flere sider Hehe, jeg må le av meg selv ... jeg lærer heldigvis noe nytt hver dag jeg er her inne!

Det var jeg som i et tidligere innlegg viste til Anthony Colpos påstand om at vi kunne nære verdens befolkning på lavkarbomat dersom landbruket ble lagt om. Jeg ser at Zen motstrider dette, og i midten sitter jeg som ikke vet noe som helst om hva som er sant eller mulig.

Har bare behov for å presisere en ting: Anthony Colpo har (så vidt meg bekjent) ikke skrevet om disse tingene på sine ellers eminente websider www.theomnivore.com Hans mening om akkurat dette med verdens ressurser kom fram i en privat mail fra ham til meg, der jeg spurte ham om dette, fordi en bekjent av meg hadde stilt meg kritiske spørsmål til mitt kostvalg og kalt meg en uetisk superegoist som kunne finne på å droppe karboene.

Anthony Colpo mener altså at det finnes ressurser nok til å fø verdens befolkning på lavkarbo (dersom folk vil HA slik mat, da). Han mener det finnes uhorvelige mengder uutnyttet beitemark i verden (ja, se bare her i lille Norge, vi er vel ikke alene om å ha det slik, selv om de dessverre hugger regnskog i Amazonas?), og at hovedproblemet med ressursfordelingen i verden handler om korrupte regimer (både i u-land og i vesten) kombinert med vestlig hovmod og arroganse.

Tar Colpo virkelig så feil?