|
Sv: Beas slankedagbok
Vi har hatt noen helt fantastiske sommerdager...som dessverre tok slutt i dag. Knapt ti grader og sur vind med regnbyger fristet ikke til noen terassetilværelse nei.
Merkelig hvor mye enklere det er å holde den slanke linje når det er go vær!? Er vel fordi disse myke greiene på kroppen vises mye bedre med lette klær på........er vel lett å bli inspirert ja
Selv om jeg har mistet ca 30 kilo, kjenner jeg veldig at jeg ikke er fornøyd. Jeg føler meg ganske slank av og til , men det går fort over når jeg tilfeldigvis kikker på speilbildet av meg selv..... Er ikke helt ved målet nei. Og så irriterende det er med disse pølsene som ligger rundt livet! De tyter ut, og gjør det vanskelig å finne klær man føler seg vel i. Så jeg har nesten ikke kjøpt noe nytt til garderoben....går i de samme digre klærne enda jeg Noe begynner å bli romsligere ja, og det er en deilig følelse. Men her er det bare å stå på! Ingen hvileskjær tillatt!
Mamman min har akkurat kommet hjem fra sykehuset.
Hun har vært innlagt i mange måneder pga en betennelse i tykktarmen. Crp på 250 å sånn.
Enden på visa var at de tok hele tykktarmen! Så da ble det stomi da. Det er hun veldig deppa for, og takler det ikke i det heletatt. Tror ikke hun har greid å se på det engang.
I tillegg fikk hun store problemer med blodsukret mens hun var innlagt. Det fòr opp og ned, og var nok påvirket av at hun var svært underernært og blodfattig og full av feber og greier. Fult kaos i alle avdelinger. Fikk hjerteproblemer også. Alt det der er naturlig i en sånn tilstand. Selv med et utall blodoverføringer greide de ikke å få orden på noe.
Resultatet er at hun har blitt veldig følsom for sukker og karbohydrater. Hun føler seg syk etter hvert måltid. Så jeg prøvde litt forsiktig å foreslå et kosthold med mindre karber. Men det var det jo ingen interesse for hverken hos henne eller de ansatte på sykehuset.
Men jeg gir meg ikke, jeg Hadde vært interessant å prøve i allefall! Men hun er av den sorten som sier at hun alltid har overlevd på brød og poteter, og det har hun tenkt å fortsette med. Så da blir jeg litt oppgitt
Jeg tenker endel på dette, og skal ut og lete for å finne en bok som kanskje kan vekke hennes interesse. Her er det jo ikke snakk om slanking. Det er ikke mye igjen av henne, og hun står ikke på beina enda. Så jeg regner ketolyseuren som uaktuell Jeg tenker mer i retning fedon, men jeg aner ikke hva som egentlig vil være det beste i en slik situasjon. Må nok bruke litt tid, hun er laangt nede enda, men jeg velger å tro at jeg skal lykkes til slutt
Nå er det virkelig sengetid for meg. Gubben er på nattevakt igjen. Og jeg har tenkt å lese ut "Vindens Skygge" i natt Da blir det helt sikkert kjempeenkelt å komme seg opp i morra
Dagens meny helt på tampen:
3 fiberrik med røkt laks ( i hauger)
Ca 100 gr. spekeskinke
blandet salat
2 nakkekoteletter
to ruter mørk sjokolade ( fordi jeg bare ikke greide å la være )
Oiii det var ikke mye! Ja ja, får lange innpå i morra da
|