Tråd: Valkeeksem
Vis enkelt innlegg
Gammel 14-06-06, 10:34   #21
Gamla
Potius sero, quam numquam

Gamla sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Sv: Valkeeksem

Ser du alt har fått mange gode råd men jeg kommer likevel med et par til.
Der hud møter hud blir det jo varmt og fuktig og det er om å gjøre å hindre det så det ikke dannes sopp. Forsøk å legg ett tynnt bommullstoff (f.eks. et lommetørkle) mellom hudfoldene etter at du har vasket og tørket godt. Bruk også gjerne vekselsbehandling (En plastpose med isbiter, vekselsvis med varmen fra en hårføneren.)før du legger inn lommetørkleet. Det bruker å sette litt fart i sårhelingen. Gjenta behandlingen 3 -4 ganger daglig. Når, og der, det ikke lenger er åpne sår, er f.eks potetmel ett ypperlig middel.
Hvis det er blitt soppangrep, vil jeg anbefale antisopptabletter. De er rådyre, men kanskje det eneste som hjelper.!?
Kjenner ikke til alle salvene og kremene som er blitt anbefalt her, men jeg ville være forsiktig med å bruke dem, da det også,tross alt, tilfører huden fuktighet.

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat