|
Sv: Kostholdet om 100 år?
Mitt innlegg som du reagerte å vannvittig på er visjonært ikke konkret. Jeg tar utgangspunkt i den normen som i dag regjerer i vårt samfunn og de trender som titter fram. Vi lever dessverre i en stat som liker å dra nisselua og lover og regler ned over hodet på folk. Derav fikk vi røykeloven og derav konkluderer jeg med at flere lover av samme slag vil bli framsatt i fremtida. Det forundrer meg ikke om Norge vil fortsette Høybråtenpolitikken. Den er blitt veldig forankra i vårt samfunn.. og trenden sprer seg med røykelover i de fleste europeiske land. Så hvorfor skulle det ikke bli slik at det blir totalforbud mot røyk og sprit og dataspill.. ? Alt som er påviselig skadelig for kroppen vil helsemyndighetene helst utslette fra jordens overflate.. Så hvorfor ikke en innstrammning i de normer og holdninger og regler og lover som allerede eksisterer.. ? Tror ikke mine tanker om framtida er å utopiske som enkelte vil ha det til.. og hva kan hvermansen gjøre med det? Hjalp det å protestere villt mot røykeloven? Var det noen som motsatte seg 18-års grensa for kjøp av tobakk og øl? Kan vi i realiteten gjøre noe med at staten høster gryn på økte avgifter på tobakk og sprit? Norge er anderledeslandet.. Vi er det eneste landet med Brustadbuer.. Det sier vel litt!
|