Vis enkelt innlegg
Gammel 12-06-06, 05:37   #17
Sugarpill
Pauset

Sugarpill sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Kostholdet om 100 år?

Opprinnelig lagt inn av Iset

Jeg skulle iallefall ønske hvitt sukker og transfett, samt tobakk ble totalforbudt, så kan folk bli så forbannet de bare vil.

Hvorfor ? Fordi jeg er for at mennesket skal få velge selv? Fordi jeg ser lenger enn min egen nesetipp?

I min drømmeverden ville hvitt sukker vært forbudt, men det er egentlig opp til meg selv å holde meg unna det. En hver må ta ansvar for sitt eget liv! Og enkelte u-land baserer sin økonomi på produksjon av sukker. Du får finne et levebrød til dem Iset. Kanskje kokainproduksjon i stedet?
Å avgiftspålegge sukkerprodukter mer er en god ide, slik man betaler store avgifter for røyk og alkohol. Hvorfor handler folk så mye godis i Sverige? Fordi det er billig!

Tobakk er tungt avgiftspålagt, noe som fører til at stadig flere slutter/kutter ned på forbruket. Antirøykekampanjer har vist seg å funke godt, også forbegyggende arbeid. Hvorfor ikke satse mer på det, i stedet for å forby det man finner for godt å mislike?

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat