Vis enkelt innlegg
Gammel 11-06-06, 22:43   #9
nalana
Seniormedlem

nalana sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Kostholdet om 100 år?

Jeg tror det er en grunn til at statlige ernæringsfysiologer stritter imot lavkarvo. De er nok ikke så dumme at de ikke tror det virker. De tenker nok på andre ting, det går nemlig ikke an hvis man tenker litt globalt å anbefale et kosthold som ikke inneholder de matvarene det er mest av i verden. I de fattigste områdene, og de er jo ganske store globalt, er jo folk avhengige av ris, korn og mais.
Allikevel tror jeg også at store deler av den rike verden kommer til å spise mindre og mindre sukker og stivelse. Det er jo kjempefint for helsa, men hvis det blir som spådd over her, så vil det kanskje ikke være mulig sånn råvaremessig i rike Norge en gang . Vet ikke helt jeg, tenker bare litt høyt her . Kanskje man bare må avle opp flere dyr og dyrke mer av andre kornsorter og slutte å finmale så mye .
Er det så enkelt tro?

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat