Vis enkelt innlegg
Gammel 11-06-06, 13:55   #2
Fjonken
Seniormedlem

Fjonken sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 60
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Stabil psyke med lavkarbo?

Jeg forstår ikke helt hva du mener, men jeg og mange andre med spiseforstyrrelser har opplevd at det er lettere å leve spisemessig riktig med lavkarbo enn på andre dietter. Dette fordi man slipper fokuset på mat pga stadig sult. Lavkarbomat gir metthet lenge, ergo konfronteres man ikke med sultfølelsen så mange ganger daglig som på f.eks. lavkalori. Mange går faktisk så langt at de glemmer helt å spise. Dersom man i tillegg greier å holde seg unna søte ting ( kunstig søtning inkludert) vil man oppleve at suget etter søtt forsvinner. Det også er med på å ta vekk noe av fokusen på mat. Så det igjen kan jo føre til at man føler man mestrer sin mathverdag bedre og igjen føler at man er på rett vei og får det bedre både motivasjonsmessig og psykisk.

Medlem av piskeklubben

Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat