Vis enkelt innlegg
Gammel 09-06-06, 11:02   #5
Summer
Klar for nytt år!

Summer sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Brus Kontra saft og Juice

Opprinnelig lagt inn av mofe

Lise; jeg oppdaget det samme på min "Fanta Free - Pineapple Grapefruit" i går. Det står klart og tydelig "NO SUGAR added" - og det er jo for å få solgt den, sant?

Og så tok jeg en titt på ingredienslisten, og det er 3% ananas råsaft, og 2% grapefrukt råsaft. Og på næringsinnholdet; 0.3 g karber hvorav sukkerarter 0.3 g (pr. 100 g/ml).

Nå er jo ikke dette "hysteriske mengder" med sukker - men det blir jo f.eks 3 gram rent sukker pr. liter - og på en 1,5 liters-flaske, så blir det 4.5 gram sukker.

Igjen - ikke mye sukker, men for meg er det prinsippet.

Jammen, de sukkerartene, kommer ikke de fra råsaften da? juicen jeg drikker er forresten ikke fra konsentrat (Syd-tyrol fra meieriene)

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat