Vis enkelt innlegg
Gammel 05-06-06, 12:53   #42
Kristian
Seniormedlem

Kristian sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 58
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: OE på lavbudsjett- råd og tips for de med en noe slunken lommebok...

Opprinnelig lagt inn av Ziggy

Joda, Nille, Creme Fraiche er det samme, det eneste som skiller dem er graden av pasteurisering, noe jeg tror Kristian kan bekrefte om han finner denne tråden. Fort det er denne forskjellen i pasteuriseringen som avgjør om man lager rømme eller Creme Fraiche.

Det er også forskjellen i pasteuriseringen som gjør at Creme FRaiche ikke skiller seg ved varmebehandling, mens rømme gjør det.

På OE- tråden så har jeg lagt inn litt info om dette, som jeg fikk fra Tine når jeg tok kontakt med dem vedrørende dette.

Men, jeg er enig i at det smaker forskjellig, men det kommer slik jeg har forstått det av graden av pasteuriseringen som disse to produktene blir utsatt for.

Nei! det kan jeg ikke bekrefte. Det jeg har hørt om creme fraishe er at den blir tilsatt enn annen bakteriekultur. Spør du meg så virker det som at den mangler noen aromabakterier.
Dette betyr ikke at den kan ikke være pasteurisert på annen temperatur eller får annen varmebehandling. varmebehandling kan jo påvirke fettets egenskaper.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat