|
Sv: Lavkarbo og surrete blødninger...trenger råd!
Opprinnelig lagt inn av Hennie
Hei igjen Nille, jeg har nok uttalt meg litt i feil retning.. Men poenget er at når kroppen står overfor en forandring, tar det tid før den balanserer seg (som du er inne på) og i denne mellomtiden kan mensturasjon utebli. Jeg blir veldig glad den dagen den kommer tilbake, men gynekologen sa at man kan være vekke fra den i 2 år uten fare. Men jg (og andre i samme situajon) skal holde det under oppfølging. Hva synes du egentlig?? Burde jeg ta mere undersøkelser med en gang mener du?? Jeg ser jo nå på forumet at heller flere stabiliserer sin mensturasjon i lavkarbolivsstil, imotsetning til meg som mistet den...
Jeg svareer her også jeg, selv omjeg ikkeheter Nille
Jeg hååer for din del at du også vil stabilisere deg å få regelmessig mens. Går du til jevnlig oppfølging hos lege nå? Jeg hadde mensen et par ganger da jeg gikk på ungdomsskolen, og fikk ikke noe oppfølging utover en henvisning til psykiater pga manglende mens, men da jeg først fikk diagnosen PCOS, så var jeg inne til lege en gang pr år for en sjekk. Ikke sikkert det er nødvendig med noe tett oppfølging, for manglende/ skjelden mens er jo et symptom på PCOS. Men jeg synes det er rart om legene mener det er "helt greit" med utelatt mens i to år når du går på lavkarbokost.
|