Vis enkelt innlegg
Gammel 01-06-06, 17:37   #9
themonk
Medlem

themonk sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 43
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Fordøyelsesenzymer?

Opprinnelig lagt inn av bubavon

Den mest enzymrike maten er rå animalske produkter, men de færreste vil jo spise det, men rå egg er lett å spise i shaker, anbefales! Og om du kan, spør en bonde om du kan kjøpe rå upasteurisert melk av ham, råmelk inneholder utrolig mye enzymer, du kan også syrne den med kefirkultur som du får kjøpt, det vil ta knekken på eventuelle slemme bakterier i melken. Og selvfølgelig kan du forsøke å spise sashimi og tartarbiff en gang i blant.

Rå eggeplommer spiser jeg en del av. Det er godt. Rått kjøtt frister derimot ikke like mye. Skulle så gjerne hatt tilgang på fersk melk, men jeg vet ikke om noen bønder i nærheten.