Vis enkelt innlegg
Gammel 31-05-06, 22:57   #7
themonk
Medlem

themonk sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 43
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Fordøyelsesenzymer?

Opprinnelig lagt inn av donjuanwannabe

Dette er vel mest for de som spiser vanlig mat og ikke lavkarbere. Jeg har ihvertfall ikke bruk for noe sånt.

Vel. Alle har bruk for fordøyelsesenzymer... men mindre man kun spiser frukt og rå grønnsaker. Kroppen har bare kapasitet til å produsere en viss mengde fordøyelsesenzymer, og dette krever mye energi. Tilskudd av enzymer letter fordøyelsesprosessen for kroppen. Jeg fant noen studier for en tid tilbake som viste overraskende god virkning på blant annet idrettsskader. Fordøyelsesenzymer er et av de nyttigste tilskuddene å ta for å få et langt og lykkelig liv. Manglende evne til å produsere fordøyelsesenzymer er observert i forbindelse med en rekke kroniske sykdommer, kreft, allergier, diabetes, immunforstyrrelser og lignende. Ufordøyd næring som slipper inn i blodet kan forårsake mye trøbbel. En kropp som ikke klarer å fordøye maten fullstendig fungerer aldri 100%. Hvis man bare skal ta ett eneste kosttilskudd så står enzymer ganske høyt oppe på lista over kandidatene.

Sist redigert av themonk : 31-05-06 kl 23:08.
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat