|
Sv: Typisk pco`ere?
Opprinnelig lagt inn av Borealis
Hei!
Som sagt, jeg er ny her (se presentasjon i annet forum).
Jeg har pco, muligens pcos, er ikke sikker på hva så er kriteriene for å putte på s`n. Men, har altså ikke hatt vanlig mens på ti år, har cyster på eggstokkene, forhøyet LH (ihvertfall på slutten av 90-tallet) og 2 ivf-sønner.
Og problemet med at alt flesket stort sett legger seg rundt midjen!
Har ikke mye kviser, -aldri hatt det, og lite/normalt med kroppshår.
Andre blodverdier enn LH veit jeg ikke.
Men, det jeg lurer på, er; dere andre med pco(s), har dere mye muskler? Lett for å bygge muskler? Jeg er rimelig muskuløs, og har alltid vært sterk, t.om. sammenlignet med gutter. trener vekter, men lite armer/overkropp, og likevel får jeg kommentarer på overarmer, etc.
Er dette typisk for pco`ere?
Andre ting som er "typisk" oss??
Lurer ho Hege/Borealis.
Det er veldig mange symptomer (som er s'en etter pco) og alle dine tyder på at du har pcos. Det virker også som at du har insulinresistens og at du kanskje da har lett for å legge på deg? det er i tilfelle typisk. Man kan også bli litt "tung" både i kropp og sinn av pcos. Jeg har også bra med muskler. Spesielt rundt nakken og biceps. Det er også vanlig symptom. Men det er et utall med symptom og ikke alle har det samme. Du kan lese litt om det på dette forumet og om du søker på internett. Vil anbefale deg å søke på amerikanske nettsider. I norge har ikkje forskning på dette kommet særlig langt. Dessverre.
|