Vis enkelt innlegg
Gammel 28-05-06, 14:28   #2
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Cola light vs. Pepsi Max...

Opprinnelig lagt inn av Hennie

Ifjor høst ble jeg fortalt at man heller burde drikke Pepsi Max fremfor Cola light, da man kunne legge på seg av sistnevnte. Er det noen av dere som har hørt om det samme??? Etter det har jeg holdt meg til Pepsi Max, men liker Cola light veldig godt, da det ikke er like søtt. Videre lurer jeg på om dette kan være endret nå, siden Cola Light har endret sitt søtningsmiddel til sucralose...

Før ble begge to søtet med Aspartame. Den ene var ikke "bedre" enn den andre. Du legger ikke PÅ deg av Aspartame, men stoffet - i tillegg til koffeinen i begge, kan hemme vekttapet hos noen. I tillegg til at det kanskap ubalanse i blodsukkeret og føre til at du føler sult/"søtsug" og derved spiser mer.

Selv om Cola Light nå er søtet med Sucralose er det fremdeles koffein i brusen. Du må finne ut selv hvilken som passer din kropp best og hvordan din kropp reagerer. Søtstoff søtet brus i store mengder er uansett ikke sunt - ikke for kroppen/magen og iallefall ikke for tennene. Spør tannlegen hva kullsyre gjør med tannemaljen !