Vis enkelt innlegg
Gammel 27-05-06, 16:07   #20
mofe
Seniormedlem

mofe sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Stekt kjøttdeig som har stått ute = må kastes?

Signerer deg jeg, Scilla

Jeg har alltid latt mat avkjøle seg på benken.

Faren ved bakterier og matforgiftning og e.coli og alt, starter jo i det folk ikke behandler maten skikkelig, det være seg nok steking/koking, og hvis man lager salat etc. samtidig - så må man jo passe seg for ikke å overføre evt. bakterier etc.

Siste måneders hendelser har nok gjort folk flest mere obs på matbehandling.

Og Fjonken - som du sier selv, så gikk du hardt og brutalt ut for å skremme folk. Hvis du var ute etter å skremme meg spesifikt, så var ikke det nødvendig.

Spørsmålet mitt i første innlegg om "kommer jeg til å dø nå?" var særdeles humoristisk ment - men det kom kanskje ikke godt nok frem?

Anyways. Jeg lukter alltid på mat som jeg er usikker på om jeg kan bruke. Og hvis jeg fremdeles er usikker (som i dette tilfellet), så smaker jeg på maten. Det gjorde jeg også denne gang, og det smakte greit. Jeg spiste en porsjon, og fikk vondt i magen - men det kan være andre grunner til det. (spist lite siste dagene, sær mage fra før av, osv osv.). Jeg har spist enda en porsjon i dag - og kan melde om at ingenting har skjedd siden i går. Jeg er frisk som en fisk, ingen uhyggelige toalettbesøk. I det hele tatt.

Nå KAN det jo hende at jeg plutselig faller død om hvert eneste øyeblikk.

Hvorfor jeg startet tråden i utgangspunktet? Litt for å sette temaet på dagsorden, litt for å forhøre meg om jeg kanskje er dum som et brød som spiser mat som har stått ute såpass lenge. Kan jo hende at folk fremdeles synes jeg ER dum som et brød, og synes at jeg gir "fullstendig blaffen i forgiftningsfare" - men det får nå heller være.

Og når det er sagt. Om jeg kommer til å servere andre enn meg selv mat som har stått ute i 20 timer? Selvfølgelig ikke. Og det er kanskje innmari inkonsekvent av meg. Men, men.