Tråd: Frukt
Vis enkelt innlegg
Gammel 25-05-06, 09:55   #30
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 69
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Frukt

Opprinnelig lagt inn av polvott

Rart at så mange her sier at det går greit å spise eple på atkins da. Hvis man slipper ut av ketose. Da tør jeg ikke spise eple akkuart. Selv om jeg drømmer om et.

Hvem sier at det er OK å spise eple på Atkins ? Da har de uttalt seg mot bedre vitende vil jeg påstå. OK, når du er på vedvarende kan du i de siste trinn (7) på stigen plusse på frukt. Men da er du nære målet ditt. Og på vedlikehold kan du spise det av og til om kroppen din takler frukt uten at du legger på deg. Men under Induksjon har du en liste å gå etter. Står det ikke eple på lista (det gjør det ikke) så kan du ikke spise det.

Her har du vedvarende stigen, - anbefalt tilbakeføring av mavarer. Satt opp etter bl.a. GI.

Uke
1. (25 karbohydrater pr dag) Mer salat og grønnsaker fra tillatte matvare lista
2. (30 karbohydrater pr dag) Friske oster (som cottage cheese etc)
3. (35 karbohydrater pr dag) Frø og nøtter
4. (40 karbohydrater pr dag) Bær og visse meloner
5. (45 karbohydrater pr dag) Vin & andre lavkarbo spiritus
6. (50 karbohydrater pr dag) Belgfrukter, bønner
7. (55 karbohydrater pr dag) Frukt (utenom bær og meloner)
8. (60 karbohydrater pr dag) Stivelsesholdige grønnsaker
9. (65 karbohydrater pr dag) Korn

Her inne er det mange som følger forskjellige dietter. Hva som er OK på en er ikke nødvendigvis OK på en annen. Selv om de er lavkarbo. Det er sammensetningen av maten på hver enkelt diett som gjør at de funkre slik de gjør - å blande er ingen god ide. Dessuten kommmer det uansett an på DIn kropp hva DU tåler til sist. Her er det bare prøve/feile metoden som virker !