|
Sv: Tusentråden 2006
Av og til blir jeg litt lei av ungene mine.. Ikke så lei at jeg angrer på at jeg har fått dem.. men nesten. Når de hyler og skriker rundt øra på meg og henger i skjørtekanten og maser og trasser og gjør stikk motsatt av det de får beskjed om.. da hender det faktisk at jeg ønsker at det kunne være en av-og- på- knapp på dem. Noen dager er det ekstra ille. Det er som om de tre inngår en sammensvergelse der motivet er å plage vettet av sin mor og far. De har to taktikker.. enten full konsert på alle tre samtidig eller så begynner den ene og den andre tar over før den tredje gjør det samme også starter det på nytt.. Masetaktikken er Jeg vil .. Mamma.. jeg vil ... Vræææl.. Jammen.. Mamma! Jeg vil .. Jo, jeg vil.. også holder de på med det i en to tre timer til mors forsvar smuldrer bort i vanvittighet.. Trassetaktikken.. NEi! Hive seg på gølve.. skru opp vrælet på maks også hive no sko eller andre ting rundt.. Slike seangser kan kulminere med noen runder rundt med tigging..jeg vil ikke trasse hyl, eller jeg vil trasse hyl ( alt etter som) Nye, mange og høye smell med dørene.. og noen kasterunder av ting og tang..
Egletaktikken.. En puffer bort i en annen så den siste hyler og irriterer den tredje som hiver seg inn og kjefter på de to som egler. Slik ender det med at alle tre egler og hyler og føler seg urettferdig behandla..
Og all denne energien øser de ut.. bare for å slite ut mora og faren sine.. Helt utrolig!
|